2012. június 9., szombat

Sucker Punch - Art of the Film


     Tavaly tavasszal megint gyerek lettem, amikor bemutatták Zac Snyder fantáziaszüleményét, az Álomháborút. Nagyon megfogott a film, rengetegszer láttam már, és fogom is. Nagyon sajnáltam, hogy sokaknak nem jött be a mozi, de nekem (vagy neked) igen, a többi meg nem számít, nem igaz? ;) Rengeteg képet töltöttem le a filmmel kapcsolatban, rajzolgattam is egy-kettőt a szereplőkről, aztán olvastam valahol, hogy egy könyv is létezik: Sucker Punch - Art of the Film címmel. Először azt hittem, valami szöveges dokumentum: interjúkkal, forgatási képekkel stb, de rájöttem, hogy ez csak egy képeskönyv. Na nem baj, hisz könyv, szóval itt a helye. Már csak azért is, mert az egyik kedvenc filmemről van szó. ;P


A történetre külön nem térnék ki, azt itt elolvashatjátok. Most inkább a képeké a főszerep, amiből van bőven. Sajna az eredeti verziót nem lapozhatom, csak e-book formában, de nem bánom. Ha titeket is érdekel, akkor innen letölthetitek.


Ahogy a film cselekményei folynak, úgy jönnek az "így készült" képek is. Baby Doll otthonának vázlata, pár kép a filmből, amolyan "így képzeltük el a rajzasztalon", és "ez lett belőle". A pár oldal után már a Lenox látható, annak belsejéről készült kezdeti tervek, amik nagyon érdekesek, és szerintem egy-kettő jobban mutat, mint amit a filmben láttunk. Teret kapnak a színpadok, amiket jól megfigyelve rengeteg apróságot észrevettem, bizonyos utalásokat a film végére. A kedvencem a színpad felett lévő, glóriás, angyalszárnyas Emily Browning, aki az ég felé tekint. Íme:


Valószínűleg a felszabadulást akarja elmondani, ahogy a film klipjében Sweet Pea emelkedik ki a (mű) lángok közül.


Ilyen olyan helyszín alaprajza, és végleges formája után, bemutatkoznak a főszereplők. Jó néhány karakterposzter közt egy kis szöveges ismertető van az adott személyekről. Érdekességképpen az elképzelt  ruhákról is akad pár rajz, ami hála az égnek csak papíron maradt meg. Szerintem szörnyűek a csajok első rongyai, a filmben látottak tökéletesek, dögösek, részletesek. A vázlatok inkább bugyivillantós göncök, és nemcsak sejtelmesen.


A legrosszabb tervek talán Baby Doll-al vannak kapcsolatban, mert neki nemcsak a ruhái voltak "JAJ" félék, hanem a kezdeti külseje is. Még jó, hogy Zac a szőke copfos csajnál maradt.


A főbb karakterek után jönnek a "harcos elképzelések", a háborús világok. Eszméletlen mennyi munka volt ebben a filmben, amit jól tükröznek a makettek, vázlatrajzok. A sárkánynak több változatával is szembesítenek, amik nem is rosszak, de a favorit mégis az, ami széles vászonra került. A többi ellenségről is van egy csomó rajz, meg kép, aminek köszönhetően megfigyelhető a gyors akciórészek miatt nem igazán kivehető aprólékos munkák. Főleg a sárkányos rész trolljainál, és a náci katonáknál. Aminek még örültem, azok a fegyvereken látható apró motívumok. Eddig sosem találtam olyan képet, ahol Baby fegyvereinek mintái látszanának, de ebben a képeskönyvben minden megvan. No persze merték volna kihagyni. :P
A futurisztikus városról és a lokálról is sok kép/rajz van, az utóbbiról pedig még több, néhány filmes részlettel megspékelve. Az utolsó oldalon pedig látható az a lobotómiás plakát - az agy különböző területeinek magyarázattal kísért részleteivel - ami az orvosi szobát díszítette.
Azért örülök ennek a képeskönyvnek, mert saját szememmel láthattam a készítők munkáját eleitől a végéig. Nagyon ügyes munkát végeztek, mert a végkifejlet tényleg látványos lett. Csak azt sajnálom, hogy ezeknek az aprólékos munkáknak a többségét a kész produkcióban nem lehetett igazán kivenni. Tudom, nem állhattak külön pózba az ellen tagjai. :D Cserébe itt van ez a könyv, ami rajongóknak kötelező! ;)

10/10        


                         
                                                   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése