2012. május 12., szombat

Leslie L. Lawrence - A villogó fények kolostora I-II


     Ezt a kétkötetes könyvet, még tavaly kaptam a tesómtól. Elég sokáig nem nyúltam hozzá. Egy nap elfogytak a kölcsönolvasmányok, és akkor még nem rontottam a szemem a gépen olvasással, ezért fellapoztam ezt a krimiszerű regényt. Meglepődtem, mert nagyon érdekes, mondanom sem kell, egy percig sem tudtam elszabadulni "kelettől".



     Lawrence, a nepáli Ngagpa kolostorába érkezik, hogy régi kéziratokat tanulmányozzon. Egy nap, a rossz időjárás miatt, több csapat furcsa idegen érkezik a menedéket nyújtó kolostorba, a már ott lévő, még furcsábbak mellé. Idővel nemcsak a vihar zavarja meg a hely nyugalmát, hanem az egyre több misztikus történés - villódzó kék és vörös fény/láng, repkedő karosszék, "szellemek" , mumifikálódott testek...- és haláleset is. S mivel az időjárás miatt senki sem tud elmenekülni a veszély elől, alkalmi hősünk, Leslie, felveszi a harcot az ismeretlen ellen és nyomozni kezd...



     Az első kötet hamar bevezet minket a kolostor rejtelmeibe, izgalmasan tálalja a cselekményeket. Gyorsan jelennek meg a hullák, és az ijesztő megmagyarázhatatlan jelenségek. Nekem ez a könyv a Rejtélyek kalandorai c. sorozatot juttatja eszembe. Ott is van egy misztikus eset, de a játékidő végén, amikor lehull a lepel, minden rejtélyre van értelmes magyarázat. De az utolsó percben, mégis bedobnak egy kis misztikumot, hogy az adott dolog megfejtése mégsem olyan egyszerű, mint ahogy azt kaptuk. Szóval a végén mégis a megmagyarázhatatlannal állunk szemben. Ezt a vonalat a könyvben sem bántam volna, mert bár az első kötetben minden gyomorgörcsöt okozó izgalom megvan, a második végére ez elhalványul. Bár lassan, kidolgozottan kapjuk a rejtélymagyarázatokat, mégsem olyan tetszetős. Szerintem jobb lett volna, ha az utolsó három oldalon jön a csattanó, mert túlhúzottnak éreztem a vége megoldás elmesélését. De ez a pici probléma eltörpül a történet többi része mellett. A első kötet max pontot kap, a második viszont kicsit kevesebbet, nyolcat. A végső összesítésem:

9/10      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése